Podmínky výcviku

Cesta k pilotnímu průkazu.
Začněte bezpečně, naučte se s jistotou

Základní požadavky

  • Pilotní žák musí dosáhnout 15 let věku, u osob mladších 18 let je nutný písemný souhlas zákonných zástupců.
  • Žák může být zařazen do výcviku v 15ti letech, průkaz pilota mu může být vydán v 16ti letech.
  • Získání osvědčení zdravotní způsobilosti II. třídy od pověřeného sportovního lékaře.
  • Dobu výcviku si určujete sami podle svých časových i finančních možností.
  • Doporučujeme členství v letecké amatérské asociaci – LAA

Osnova výcviku

  • Předtím, než se člověk vrhne do vzduchu, byť v doprovodu svého instruktora, měl by vědět něco z teorie.
  • Teoretická příprava je základní částí výcviku pilota UL.
  • Teorie (celkem 45 hodin) je rozdělena do dvou částí.
  • Po absolvování první části
  • (21 hodin) je možné zahájit praktický výcvik. Výuka je zpravidla prováděna v učebně a v přátelském prostředí
  • Časy jsou uzpůsobeny převážně v podvečerních hodinách při dvouhodinovém sezení jeden nebo dva dny v týdnu

Předměty výuky

  • Aerodynamika a mechanika letu
  • Letecké předpisy, postupy UL
  • Letecká navigace
  • Meteorologie
  • Stavba a konstrukce
  • Motory, vrtule, přístroje
  • Spojovací předpisy

Praktická část

V praktické části výcviku (20 letových hodin) Vás pak za pomoci Vašich nově získaných teoretických poznatků naučíme bezpečně řídit a ovládat motorové rogalo, ultralehké letadlo nebo virnik. Tento minimální počet hodin je rozdělen do duálního výcviku a sólové praxe. Během této doby se naučíte základy létání, ovládání stroje, stejně jako vzlety a přistání, navigaci a nouzové postupy. Při samostatných letech musí mít pilotní žák sjednané pojištění odpovědnosti pilota.

Zkrátka naučíme Vás jak a kdy se dostat bezpečně do vzduchu a zase zpátky na zem.

Závěr kurzu

Pokud žák splní celou základní výcvikovou osnovu a je podle instruktora připraven, přistupuje ke složení závěrečných zkoušek pilota UL. O vydání pilotního průkazu rozhodne na základě výsledků z teoretické a praktické zkoušky pověřený inspektor LAA ČR.

Požadavky na udržení

  • ​Minimální nálet 5.hodin od posledního data prodloužení pilotního průkazu
  • Platná zdravotní klasifikace II. třídy

A co pak dál?

​Po získání pilotního průkazu je důležité se i nadále pilotně rozvíjet a udržovat ve formě. S výběrem vhodného stroje pro Vás rádi poradíme, případně zprostředkujeme předvedení modelů o které projevíte vážný zájem. Samozřejmě je také možné si v naší škole a to jak jednorázově, tak formou hodinových bloků i na více dní vše zapůjčit. Je, ale nutné mít sjednané pojištění odpovědnosti pilota, které si můžete pohodlně sjednat online na odkazu níže.

Nejste 100% přesvědčeni, zda řízení ultralehkého stroje zvládnete? Obraťte se na nás a přijeďte za námi. Rádi Vás provedeme světem křídel, tak jak ho vidíme my. Pokud si chcete létání nezávazně užít a vyzkoušet, vyberte si jeden z našich strojů a objednejte si ukázkový předváděcí let. Spolu se zkušeným instruktorem můžete na vlastní kůži zažít, co takové létání obnáší.

Důležité upozornění

Podle výcvikové osnovy je nutno absolvovat minimálně 20 letových hodin.
Jde však pouze o předepsané minimum, jehož absolvování automaticky neopravňuje k získání pilotního průkazu!
Cena výcviku se skládá z nákladů na odlétané hodiny, nákladů na výuku teorie a je třeba počítat i s náklady přistávacích poplatků.
Každý jedinec má jiné požadavky na odbornou přípravu, a tedy i různé náklady s ohledem na získání pilotního průkazu UL.
Každý potřebuje svůj čas, takzvaně „dozrát“ a velmi záleží na trpělivosti, citu a vnímání situace. Létání je stálý proces učení jak v teorii tak v praxi.

Jak objednat letecký výcvik?

Buď telefonicky na čísle 603 308 868, nebo skrze tlačítko níže

Napište nám nebo zavolejte jakékoliv Vaše přání ohledně výcviku.